- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Watergroep Spadel (Spa, Bru) heeft 2013 afgesloten met mooie resultaten. De winst van het bedrijf steeg 33% doordat de kosten gedrukt werden en de omzet groeide.
Spadel realiseerde het afgelopen jaar een omzet van 210,4 miljoen euro, een stijging van 6,1%. Dat cijfer is deels gekleurd door de overname van het Franse Eaux Minérales de Ribeauvillé (Carola), maar ook zonder rekening te houden met de bijkomende omzet van het Franse bedrijf boekte Spadel 2,9% meer omzet.
De bedrijfswinst steeg met een opmerkelijke 33%, en kwam uit op 17,3 miljoen euro. “Dankzij een toename van de verkoop en een uitstekend kostenbeheer in het kader van ons plan inzake operationele uitmuntendheid en van de reorganisatie van de managementstructuur die eind 2012 werd doorgevoerd”, klinkt het bij het bedrijf.
In België wist Spadel 5% meer te verkopen dan in 2012. De volumes groeiden, deels door de goede zomer, maar ook “door een gunstige "productenmix". Vooral de kleine formaten (33 cl, 50 cl en 1 l) zouden goed gepresteerd hebben.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?