- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
“Meer sporten”, het is een van de populairste goede voornemens bij het nieuwe jaar. Om iedereen te motiveren, lanceerde een Frans bedrijf eind 2017 de app Xendera. Die beloont de inspanningen van gebruikers met kortingsbonnen bij zijn partners.
De app Xendera, het vroegere My Money Time, beloont de inspanningen van zijn gebruikers. Net als de Gezondheid-app van iPhone of andere applicaties zoals Runkeeper, Runastic of Fitbit, evalueert Xendera de fysieke activiteit van zijn gebruikers. Van zodra de gebruiker het vooropgestelde doel van sportmerken als Adidas, Asics of Reebok behaalt (bijvoorbeeld 20km lopen), krijgt hij van die merken kortingen toegestuurd die hij online kan gebruiken. Het kan gaan om verschillende soorten doelen: van wandelen tot fietsen, lopen of zelfs fitnessen.
De naam Xendera is afkomstig uit het Baskisch en betekent ‘weg’. Sinds zijn lancering werd de app al door meer dan 3 miljoen gebruikers gedownload.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?