Highsnobiety - Not in Paris lookbook
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Highsnobiety - Not in Paris lookbook
Zalando heeft een meerderheidsbelang genomen in Highsnobiety, het invloedrijke mode- en lifestylemediamerk dat wereldwijd actief is. Dat maakten de bedrijven bekend. Hoeveel het Duitse modeplatform neertelde voor de transactie is niet duidelijk.
Zalando krijgt de meerderheid van het bedrijf Highsnobiety’s in handen. Dat mediaplatform werd in 2005 in Berlijn als blog opgericht door David Fischer en vormde het startschot voor het samenbrengen van streetwear en high-end luxemode. Highsnobiety omvat tegenwoordig een mediatak, een creative consultancy en een gecureerd handelsplatform, en geldt als een van de meeste invloedrijke, mondiale stemmen op het gebied van nieuwe luxe en cultuur. “De samenwerking met Highsnobiety zal Zalando’s ambitie om het startpunt te zijn voor streetwear, nieuwe luxe en inspiratie op het gebied van mode, versnellen vooral voor jongere, modebewuste consumenten”, klinkt het bij het online modeplatform.
Ondanks de overname blijven beide bedrijven onafhankelijk van elkaar opereren. Highsnobiety zal als strategische en creatieve consultant Zalando helpen bij het ontwikkelen van nieuwe inspiratiegerichte ruimtes en formats op het platform. Highsnobiety van zijn kant kan dan weer gebruik maken van Zalando’s expertise en middelen om zijn eigen e-commercemogelijkheden te versterken. Het mode- en lifestylemediamerk behoudt bovendien zijn redactionele en assortimentsautonomie en ook het publicatie- en agencywerk blijft volledig onafhankelijk. De twee managing directors, David Fischer en Jürgen Hopfgartner, blijven aan het roer van Highsnobiety, en oprichter David Fischer zal een minderheidsbelang in het bedrijf houden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?