iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De babyboom tijdens corona en innovaties lijken voor een heropleving te zorgen van de markt voor babyvoeding. Maar blijft dat ook zo? En wat met baby care?
De afgelopen jaren waren niet de gemakkelijkste voor de babymarkt. Sinds 2017 daalde het geboortecijfer, wat een directe impact had op de evolutie van de categorie. “Naast de terugval in het geboortecijfer, was er ook de groei van e-commerce, waardoor de fysieke retail een stukje marktaandeel moest inboeten. En dan was er nog de trend van meer zelf koken door corona en het thuiswerken, en het feit dat vrouwen langer borstvoeding geven. Al die factoren zorgden ervoor dat de categorie het in 2021 minder goed deed dan andere jaren”, verklaart Delhaize. Toch lijkt er beterschap in het verschiet en daar zit de babyboom tijdens corona voor iets tussen. “Over de jaren heen zien we dat er gemiddeld zo’n 115.000 geboortes per jaar zijn”, stelt Nestlé. “Dat is door de babyboom tijdens corona verhoogt tot 116.000 in 2021, wat een positieve impact heeft gehad op het babyvoedingssegment.”
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?