Webshop Paprika
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Webshop Paprika
Modeketens Cassis en Paprika, die gespecialiseerd zijn in grote maten voor vrouwen, hebben 10 miljoen euro opgehaald tijdens een financieringsronde. Dat geld moet helpen om de verlieslatende ketens opnieuw winstgevend te maken.
Cassis en Paprika hebben geen gemakkelijke jaren achter de rug. Sinds 2015 draaien de modeketens verlies. Hoewel het bedrijf vorig jaar een omzet van 110 miljoen euro behaalde, bleven de verliezen zich doorzetten. Maar daar komt binnenkort verandering in, hoopt de onderneming. Een recente financieringsronde leverde namelijk 10 miljoen euro op, geld dat de twee modeketens ten laatste volgend jaar terug naar de winst moet stuwen, zo bevestigt Geoffrey Baudt, CEO van Cassis en Paprika, aan De Tijd. De financieringsronde werd geleid door historische aandeelhouders Jacques Hayez en Mitiska, én... de Waalse overheid, via zijn investeringspoot Wallonie Entreprendre, dat Waalse ondernemingen ondersteunt. Het investeringsfonds verleent al verschillende jaren leningen aan de twee modeketens, maar wordt nu ook aandeelhouder. "We kijken ernaar uit om een van de grootste Waalse online retailers te ondersteunen in zijn verdere ontwikkeling, ook op internationaal niveau", reageert Thibaut Claes, investment manager bij Wallonie Entreprendre, enthousiast.
CEO Geoffrey Baudts kijkt alvast positief naar de toekomst: “Met het kapitaal dat onze trouwe aandeelhouders en Wallonie Entreprendre ter beschikking stellen, kunnen we onze multikanaalstrategie verder uitrollen, ons offline en online klantenbestand uitbreiden en onze positie in de Europese markt versterken." Daarbij ziet hij vooral kansen voor nieuwe winkels in Frankrijk en Duitsland, die schaalvoordelen moeten opleveren. Tot slot moeten ook prijsverhogingen helpen om rendabiliteit op te krikken. Eerder bespaarde het bedrijf al op marketingbudgetten en rekende het leveringskosten aan door de groeivertraging binnen e-commerce.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?