- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Albert Heijn viert dit jaar zijn 125e verjaardag. De eerste winkel werd in 1887 geopend in Zaandam. Vandaag, 125 jaar later, telt het enseigne bijna 900 verkooppunten, duizenden werknemers en miljoenen klanten. De feestelijkheden zullen ongeveer overal plaatsvinden, met inbegrip van België, en dat gedurende een hele week vlak na de zomer. Maar sinds begin dit jaar zijn er al een aantal acties in de winkels.
Albert Heijn heeft voor deze gelegenheid een postzegel ontwikkeld met het logo van de 125e verjaardag van de groep. En dat is nog niet alles want het merk stelt, met behulp van de voedselbanken, 60.000 kinderen uit hulpbehoevende gezinnen in de gelegenheid om hun verjaardag te vieren.
De meest recente actie was die van “Aha” het interne magazine van de groep. Deze speciale verjaardagseditie is namelijk verschenen in een oplage 100.000 exemplaren. 2000 werknemers maakten van demogelijkheid gebruik zich te laten vereeuwigen op een gepersonaliseerde cover. Uit de ingezonden foto’s heeft de groep er 250 geselecteerd voor een gemeenschappelijke cover. Volgens Albert Heijn gaat het erom het belang van iedere medewerker te benadrukken.
Bekijk ook de video van de allereerste reclamespot van Albert Heijn die op tv is uitgezonden:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?