- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Op Black Friday waren er maar liefst 23,5% meer elektronische betalingen dan op een gemiddelde vrijdag. Daarnaast was er ook een stevige stijging in de twee weken voor Black Friday. Dat blijkt uit cijfers van CCV, leverancier van betaaloplossingen.
Black Friday was weer een groot succes, zo blijkt uit cijfers van CC: er waren maar liefst 23,5% meer elektronische betalingen dan op een gemiddelde vrijdag. Opvallend is dat het effect van de Black Friday-actieperiode al zichtbaar was tot ruim 10 dagen voor het event zelf. "In de afgelopen weken zag CCV een geleidelijke toename van de online verkoop op de Belgische markt, met een piekmoment op vrijdag", verklaart Sam Arckens, commercieel directeur bij CCV Benelux. Dat ook deze editie een succes was is te danken aan verschillende factoren. Zo duwt de coronacrisis consumenten nog meer in de richting van e-commerce. “Daarnaast bestaat er geen twijfel over dat ook de aankopen voor Sinterklaas en de voorbereidingen voor Kerstmis dit jaar nog vroeger begonnen zijn dan anders. Dit is een effect van de waarschuwingen over: een mogelijk tekort aan producten en goederen door het gebrek aan grondstoffen en de drukte bij de bezorgdiensten”, vult Sam Arckens aan.
Door het grote succes wist Black Friday dit jaar de aandacht af te leiden van het anders erg populaire Cyber Monday. “Net door de succesvolle campagnes die in de week voor Black Friday van start gaan is het effect van acties op Cyber Monday haast verwaarloosbaar”, klinkt het bij CCV.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?