- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Balans 2010 voor zuivelonderneming FrieslandCampina: plus 10% omzet (ten opzichte van 2009), naar 9 miljard euro toe. Wat pure winst betreft, groeien ze van 57% naar 285 miljoeneuro toe.
Het bedrijf maakte dit deze voormiddag bekend.
In 2010 rekende FrieslandCampina op een toeneming van zijn verkoopvolumes en een stijging van de verkoopprijzen. Volgens het bedrijf speelde de verbetering van de marktomstandigheden in Azië en Afrika daarbij een belangrijke rol.
De melkprijs voor leden-melkveehouders groeide ook verleden jaar van 25%, benadrukt de zuivelonderneming, door de hogere garantieprijs en goede resultaten.
Voor 2011 verwacht FrieslandCampina een lichte toename van de zuivelconsumptie op wereldniveau, ‘namelijk door de aanvraag in de zich ontwikkelde landen”, maar in europa wordt verwacht dat de consumptie onder druk blijft staan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?