iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Coca-Cola Europacific Partners België wil de manier waarop institutionele klanten worden beleverd wijzigen. Daardoor zouden er in de komende twee jaar mogelijk 65 van de 2.100 Belgische jobs verdwijnen, zo maakte het bedrijf bekend tijdens een bijzondere ondernemingsraad.
Concreet wil de frisdrankengigant in de toekomst stoppen met het zelf bijvullen van automaten en zullen institutionele klanten ook niet meer rechtstreeks beleverd worden. Daarvoor zal CCEP in de toekomst meer de hulp inschakelen van lokale en nationale commerciële partners. Daarnaast zal Coca-Cola de verhuurde automaten en koelers commercieel en technisch blijven ondersteunen. De frisdrankengigant rechtvaardigt deze verandering door de stijging van de energiekosten en de stijging van de bezorgkosten, die sinds corona hoger zijn.
De implementatie moet in 2025 rond zijn. Inmiddels is de procedure-Renault opgestart. De komende weken zal het bedrijf samenzitten met zijn sociale partners om zoveel mogelijk naakte ontslagen te voorkomen en zoveel mogelijk medewerkers te behouden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?