- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ongeveer 20 jaar nadat het grote publiek kennis maakte met e-mail, gaat hard discounter Aldi ook overstag (althans in Nederland). De hard discounter was tot voor kort enkel bereikbaar via telefoon of… fax.
In Nederland gaat de e-mail de plaats van de fax innemen bij Aldi. Dat schrijft het Nederlandse NRC. Volgens de krant is het bedrijf al begonnen met de overstap, maar zit het momenteel nog in de overgangsfase.
Het personeel op het hoofdkantoor heeft al een emailadres, maar krijgt enkele duidelijke regels opgelegd. Zo is het verboden om naar collega’s te mailen. De 500 Nederlandse Aldi-winkels zijn voorlopig nog onbereikbaar via mail. Dat lijkt misschien ouderwets, maar de discounter ziet dat anders en zegt gewoon geduldig te zijn alvorens “nieuwigheden” uit te proberen.
Nederland is niet België
De situatie bij Aldi Nederland is enigszins anders dan in België. De discounter zet sinds 2013 immers in op communicatie en heeft zelfs een pr-bureau onder de arm genomen en een woordvoerder aangesteld. Ook het winkelconcept werd vorig jaar vernieuwd.
Of Aldi België binnenkort aan het mailen slaat, is niet duidelijk maar we kunnen wel vaststellen dat er minder tekenen van vernieuwing zijn in België dan bij onze Noorderburen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?