- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Axis Communications, marktleider op het gebied van netwerkcamera’s, introduceert een nieuwe concept dat de sociale media aan de winkelervaring van de consument moet koppelen.
Het Social Mediaconcept werkt via een speciale camera waarmee klanten een foto of video van zichzelf kunnen maken in de winkel. Die opnames kunnen ze via een app op de smartphone downloaden en op hun sociale media delen. Vrienden kunnen dan live commentaar geven op de beelden. Het concept maakt de winkelervaring interactiever voor de klant en voor de retailer is het een nieuwe manier om klanten te bereiken en inzicht te krijgen in hun wensen. Ook voor promotionele en marketingacties kan het concept gebruikt worden, door bijvoorbeeld kortingsvouchers via een app aan te bieden wanneer een consument een foto upload op zijn of haar sociale netwerkpagina. De social media app is vooral bedoeld voor winkels waar klanten producten kunnen uitproberen, zoals kledingzaken. Maar Axis ziet ook mogelijkheden in de toeristische sector.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?