- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verkoop van bio-producten bij Delhaize is 9% gestegen sinds het begin van 2013. De producten met de sterkste stijgingen zijn vegetarische producten (+76%), vis (+40%), vlees (+15%), eieren (+13%) en wijnen (+23%).
Meer consumenten kochten de producten. Enerzijds omdat het aanbod groter wordt (635 referenties bij Delhaize) , anderzijds omdat het aantal flexitariërs en vegetariërs gestegen is. “Deze cijfers tonen aan dat de consument interesse blijft tonen voor dit segment, zelfs in economisch onzekere tijden”, zegt de retailer zelf.
Naar aanleiding van de Bioweek 2013 (1 tot 9 juni) organiseert zondag 2 juni Delhaize een opendeurdag bij biologische producenten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?