iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De eigenaar van The Body Shop verkoopt het grootste deel van zijn activiteiten op het Europese vasteland en in sommige delen van Azië aan een niet nader genoemd “internationaal familiekantoor”. Er zijn nog niet veel details bekend. Zo is ook nog niet duidelijk over welke Europese landen het precies gaat.
Het was Retail Week dat eerder deze week met het nieuws kwam: Aurelius, de Duitse investeringsgroep die nog maar in november vorig jaar The Body Shop overname van Nature&Co voor 207 miljoen Britse pond, ontdoet zich van een deel van zijn activiteiten om zich te focussen op de meest rendabele onderdelen. Het gaat om het grootste deel van de activiteiten op het Europese vasteland en in sommige delen van Azië, die samen goed zijn voor ongeveer 14% van de internationale omzet. Er zijn nog geen details over de deal bekend. Het is ook nog niet geweten over welke Europese landen het gaat. Wat wel duidelijk is, is dat het zowel om de fysieke winkels als om online gaat. In een officiële verklaring zegt privé-investeerder Aurelius dat het gaat om een “beslissende stap in de richting van een sterke ommekeerstrategie, ondersteund door de juiste structuur”. Met de verkoop wil het voorrang geven aan “strategisch belangrijke markten” en een “modern en dynamisch schoonheidsmerk creëren.” De verkoop zal geen impact hebben op de franchisepartners van de duurzame cosmeticaketen. The Body Shop zette in de voorbije jaren teleurstellende resultaten neer.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?