- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Supermarktketen Carrefour is opnieuw het nummer twee van de Belgische retail. Carrefour haalde begin dit jaar Delhaize in, blijkt uit een sectoranalyse van onderzoeksbureau Marketing Map.
Carrefour kende enkele moeilijke jaren en voerde herstructureringen door die nu hun vruchten lijken af te werpen. Volgens Marketing Map heeft de keten een marktaandeel van 22,2%, waarmee de retailer Delhaize van de tweede plaats stoot. Delhaize verliest dus, net als Makro en Cora.Colruyt blijft stevig in het zadel als marktleider.
Opvallend is ook de opmars van de harddiscounters, die een marktaandeel van 16% halen. Niet enkel de crisis, maar ook de expansie van Lidl en Aldi zouden die groei verklaren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?