- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na Delhaize gaat nu ook Carrefour in zijn hypermarkten sportartikelen van Decathlon verkopen. De samenwerking komt er onder invloed van de coronacrisis.
Het aanbod bij Carrefour zal voorlopig beperkt blijven, met onder meer een voetbaldoel en een compacte basketbalpaal, maar de artikelen zullen ook regelmatig veranderen om zo toch een brede waaier aan producten te kunnen bieden. Carrefour België heeft een samenwerking op lange termijn op het oog en heeft het over "mooie perspectieven voor de toekomst". De keten maakt ook bekend dat Decathlon ook al hielp bij de ontwikkeling van haar nieuwe non-foodwebshop.
De samenwerking kwam er naar aanleiding van de coronacrisis, met als bedoeling om klanten ook tijdens de lockdown te laten sporten. Decathlon zag zich door de crisis verplicht zijn winkels te sluiten. Maar ook na de afbouw van de coronamaatregelen gaat de samenwerking door. In Frankrijk ging Decathlon ook al in zee met Franprix en Auchan.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?