Coca-Cola press release
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Coca-Cola press release
De bottelarij van Chaudfontaine hervat na de ramp haar normale werking en de eigenaar ervan, Coca-Cola, koppelt aan deze doorstart een donatie van een miljoen euro om zijn solidariteit te betuigen met de gemeenschap.
De recente overstromingen hebben niet alleen menselijke tragedies en problemen veroorzaakt voor de bewoners van de getroffen gebieden. Ze hebben winkels verwoest, zoals in het volgende Gondola-magazine te lezen zal zijn, en productie-eenheden platgelegd, zoals die van Galler, of die van Corman in Limburg, met zichtbare gevolgen voor de schappen in de versafdelingen van de supermarkten van het land, waar vele soorten boter ontbreken. Bij Coca-Cola overstroomde de bottelfabriek voor mineraalwater in Chaudfontaine tijdens de ramp. Hoewel het water in het gebouw twee meter hoog kwam, werd gelukkig alleen het magazijn getroffen, aangezien de bottellijn zich boven bevindt. Onvermijdelijk maakte dit het voor Chaudfontaine moeilijk om aan de klanten te leveren, hoewel een herverdeling van andere bestaande voorraden de gevolgen enigszins kon verzachten.
De afgelopen weken is hard gewerkt om de bottelarij onder moeilijke omstandigheden weer op gang te krijgen. Aangezien het elektriciteitsnet nog niet hersteld was, waren er soms generatoren nodig. Maar nu zijn de meeste productiemachines weer opgestart en zijn de nodige kwaliteits- en veiligheidstests uitgevoerd. Hierdoor zal de onderneming aanstaande maandag haar normale activiteiten kunnen hervatten, met dank voor alle aan de dag gelegde energie en goede wil : "Iedereen heeft duidelijk een groot hart voor Chaudfontaine, ook onze klanten, die we willen bedanken voor hun geduld, begrip en vertrouwen”, zegt Achmed Boumrah, site manager van Chaudfontaine.
De toekomst van Chaudfontaine is dus verzekerd, maar het merk wil bijdragen tot een duurzame heropbouw van de gemeente Chaudfontaine. Het deed dit onmiddellijk na de ramp, door drank en kleding te doneren aan mensen in nood. Coca‑Cola heeft daarnaast ook een plan om de gemeenschap op langere termijn te blijven steunen bij de heropbouw. In totaal willen Coca‑Cola European Partners, Coca‑Cola Services en The Coca‑Cola Foundation 1 miljoen euro beschikbaar stellen : er is 250.000 euro gedoneerd aan het Belgische Rode Kruis om warme maaltijden te verstrekken aan de slachtoffers van de overstromingen, en er zal 750.000 euro worden gedoneerd voor de heropbouw van twee plaatselijke scholen. Coca‑Cola stimuleert ook vrijwilligerswerk onder de eigen werknemers, die twee betaalde werkdagen krijgen om vrijwilligerswerk te doen. Coca‑Cola roept zijn werknemers op om deze dagen te gebruiken om te helpen bij de wederopbouw van Chaudfontaine.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?