- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Halse retailer Colruyt heeft tijdens het eerste kwartaal van dit boekjaar een omzet gerealiseerd van 2,05 miljard euro, een stijging met 5,5 procent tegenover dezelfde periode vorig boekjaar. De retaildivisie (Colruyt, Okay en BioPlanet) tekende een omzetgroei van 4,3 procent op. De foodservicedivisie in Frankrijk leverde een stijging met 6,8 procent op. Bij de DATS-benzinestations nam de omzet met 10,7 procent toe. Colruyt merkt dat de economische crisis nog altijd een negatieve impact heeft op de koopkracht van de Belgische consument, die daardoor vaker goedkopere alternatieven koopt. Colruyt heeft zijn verkoopcijfers kunnen opdrijven onder meer dankzij een prijsverlaging voor vijfhonderd basisproducten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?