- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Diverse dieetbedrijven richten zich in België op de dikke consument. Onder meer Weight Watchers, Naturhouse en Dukan proberen de Belgische consument met wat kilo`s bij te staan met persoonlijk advies. Daarbij zetten de bedrijven wel allemaal een eigen methode in om de zwaarlijvigen naar hun toko te lokken.Weight Watchers gaat bijvoorbeeld op zoek naar een nieuwe Nederlandstalige en Franstalige Healthy Life Ambassadrice voor België. De uitverkoren personen worden ingezet in een televisiecampagne ter promotie van Weight Watchers. Dat de dieetbedrijven actief zijn in België is niet zo vreemd. Uit de meest recente cijfers uit 2008 blijkt dat 47% van de volwassen Belgen te zwaar is.
Daarom komen er ook steeds meer dieetbedrijven op de markt. Voor Weight Watchers betekent dit dat zij meer de boer op moeten en dus ook aan het persoonlijke advies zijn gegaan. Dit is een antwoord op de persoonlijke diensten die de Naturhouse-winkels geven. Daarnaast is er nog het Dukan-dieet dat onlinecoaching inzet naast voedingsproducten die in de eigen webshop te koop zijn. Smakelijk!Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?