iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
E-commerce won in het tweede kwartaal van 2022 verder aan populariteit bij Belgische consumenten. De online uitgaven stegen met 29% ten opzichte van een jaar eerder.
De Belgen hebben in het tweede kwartaal van 2022 3,5 miljard euro online besteed, zo blijkt uit de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek van GfK. Dit is een stijging van 29% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Vooral de dienstensector lijkt zich goed te hebben hersteld, met een stijging van 75% tot 1,7 miljard aan uitgaven in de periode. "We zijn terug verdeling van 50/50 tussen producten en diensten die er voor de pandemie was", aldus Sofie Geeroms, CEO van BeCommerce. "Zoals we ook in het eerste kwartaal van dit jaar zagen, geven de Belgen, ondanks de energiecrisis en de stijgende inflatie, hun geld graag uit aan belevening. Onze voorspelling dat entertainment en beleving de komende tijd op nummer één zouden staan, is dus uitgekomen." Bovendien deden 6,9 miljoen Belgen in het tweede kwartaal online aankopen. Dit is een lichte stijging (+2%) ten opzichte van een jaar geleden, toen het "Covid-effect" nog zeer sterk was. Gemiddeld gaf elke koper 514 euro online uit (+28%) voor een totaal van 40,5 miljoen aankopen (+1%).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?