- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Monoprix heeft besloten de strijd aan te binden met de buurthandel en de consument te gaan opzoeken… direct bij hem in de straat! Binnenkort wordt hiervoor de Monopstreet gelanceerd. Vanuit de verte zou je denken dat het een frietkot is, maar van dichterbij bekeken blijkt het om een heuse kleine, mobiele winkel te gaan. De bestelwagen zal de eerste tijd slechts "kant-en-klare eetwaar" verkopen, zoals sandwiches of yoghurts. De eerste bestelwagen moet als een stand worden geïnstalleerd naast het gemeentehuis van het 17e arrondissement in Parijs. Maar als de consumenten het concept positief ontvangen, bestaat het plan de bestelwagens in heel Frankrijk neer te zetten om als rijdende winkels van dorp naar dorp te trekken. Monoprix hoopt hiermee ook andere producten te gaan verkopen, zoals kruidenierswaren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?