Op 9 maart ligt de eerste modecollectie van Lidl in de winkels en om die voor te stellen organiseerde de retailer een heus modedefilé. Een evenement dat we niet konden missen. Want zeg nu zelf: het gebeurt niet elke dag dat een discounter een modeshow organiseert, toch?

Het nieuws dat Lidl met een modieuze kledinglijn en zelfs met een lingeriecollectie ging komen, kwam de voorbije weken en maanden al veelvuldig aan bod in de media. Lidl België speelde goed in op die aandacht en organiseerde voor de voorstelling van de textielcollectie een heuse modeshow waar de collectie geshowd werd door modellen en toelichting kreeg van styliste Linda Van Waesberge.

Verrassend en goedkoop“Dat Lidl een mode-event organiseert is natuurlijk verrassend, maar het past ook in onze non-food strategie”, vertelt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. “We zetten met deze collectie immers een stap naar meer kwaliteit in de non-food, zoals we eerder al met de food gedaan hebben. Maar tegelijkertijd blijven we een discounter: de prijs is belangrijk voor ons”. Goedkoop is de modelijn zeker. Een damesjeans voor 9,99 euro of mannensneakers voor 12,99 euro kan je niet duur noemen. Het pronkstuk van de collectie is de trenchcoat voor maar 24,99 euro. “Je hebt al een outfit vanaf 36 euro”, maakt Lidl zich sterk.

Brede collectieJe kan ook effectief een hele outfit kopen bij Lidl, want de ‘See You in Venice’ is eeen erg brede collectie die bestaat uit in totaal 43 referenties. Vrouwen vinden er zowel topjes als jurken, laarsjes en jeansbroeken. De collectie telt ook ondergoed, nachtkledij en accessoires. Er is zelfs een vespahelm (voor maar 29,99 euro)!

De mannencollectie is beduidend kleiner, maar ook heren kunnen een hele outfit halen bij Lidl. Er zullen zowel onderbroeken als cardigans, hoodies, polo’s, sneakers als broeken en broekriemen verkrijgbaar zijn.

 

Voldoende stockDe collectie wordt in twee delen op de markt gebracht: het eerste deel (26 referenties in maritiem thema) op 9 maart en deel twee op (17 referenties in floraal thema) op 16 maart. Anders dan in het verleden zal Lidl voldoende stock voorzien, verzekert CEO Boudewijn Van den Brand ons. “We willen er rekening mee houden dat er voldoende is om aan de vraag te voldoen. Er zijn extra volumes beschikbaar, en desnoods laten we producten overkomen uit andere winkels of uit andere landen”. De cijfers bewijzen dat er stevig op de collectie ingezet wordt: “Er zijn zo’n 30.000 broeken voorzien voor 300 winkels”, zegt Pieterjan Rynwalt.

De ‘See You in Venice’-collectie zal in alle Belgische Lidl-winkels verkrijgbaar zijn, en krijgt in de herfst alvast een vervolg. Dan plant de discounter een nieuwe modecollectie.