La Fleur du Pain
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
La Fleur du Pain
Met al zeven verkooppunten van La Fleur du Pain in Brussel en Groot-Bijgaarden, heeft Laurent Richard zijn kans gewaagd om een centraal atelier te beheren van waaruit al zijn bakkerijen en een honderdtal professionele klanten, waaronder grote hotels, restaurants en cafés, worden bevoorraad.
La Fleur du Pain is een van de nieuwe modellen die furore maken in de Belgische bakkerijsector. Om evidente redenen van schaalvergroting, zowel op het vlak van personeel als van infrastructuur, worden alle broden en gebak van La Fleur du Pain gemaakt in een atelier in Ganshoren, door een team van 80 bakkers. Toen hij zijn bedrijf in de jaren 90 oprichtte, wilde Laurent Richard zich uitsluitend in B2B lanceren door dagelijks te leveren aan hotels, cafés en restaurants, voornamelijk in Brussel en zijn voorsteden. Tot voor kort leverde hij dagelijks aan meer dan 200 professionele klanten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?