- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Inés Franke is de nieuwe general manager van Iglo en Belviva België. Zij volgt Philipp Kluck op, die zich focust op zijn nieuwe functie als general manager bij Iglo Duitsland.
Inés Franke is sinds gisteren verantwoordelijk voor de leiding van Iglo en Belviva België. De nieuwe general manager heeft 20 jaar internationale ervaring in de FMCG-industrie en werkte tot voor kort bij Kellogg als senior director commercial strategy voor Europa en Rusland voor hun ontbijtgranen en snacks-departement. Daarnaast was ze onder meer werkzaam als regional marketing director voor de Benelux bij RB, waar ze met succes leiding gaf aan een brede portefeuille van 15 grote merken in huishoudelijke en persoonlijke verzorging en OTC. Inés Franke, die de groei van Iglo moet helpen verderzetten, volgt zo Philipp Kluck op die sinds 2019 aan het roer stond van het merk.
Kluck, die zich voortaan zal focussen op zijn job als general manager bij Iglo Duitsland, droeg bij aan een heuse turnaround van Iglo. Onder zijn leiding verstevigde de positie van Iglo in de Belgische markt, want Iglo was naar eigen zeggen het sterkst groeiende bedrijf in de Belgische FMCG-industrie van 2020, met een groei van 22,9%. Hij zorgde ook voor een succesvolle rebranding van Belviva en bouwde hij verder aan de duurzaamheidsambities van moederbedrijf Nomad Foods. Sinds enkele combineert hij de leiding over de Belgische en Duitse Iglo-markt. Maar nu wil hij zich dus volledig toewijden aan zijn nieuwe functie als general manager van Iglo Duitsland. “De voorbije jaren hebben we verder gebouwd op de sterke positie van iglo België op de markt en binnen de FMCG-industrie. Daarbij besteedden we extra zorg aan duurzame voedselproductie en gezonde keuzes voor de consument”, reageert Philipp Kluck. “En hard werk loont, want binnen onze categorie krijgen we de voorkeur van de Belgische consument en ons marktaandeel groeide in 2021 in bijna alle categorieën waar we aanwezig zijn. Ik geef de fakkel met het volste vertrouwen door aan Inés Franke, en wens haar veel succes in haar nieuwe functie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?