- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Drogisterijketen Kruidvat overweegt om producten per fiets aan huis te leveren vanuit zijn winkels. Het is nog niet duidelijk of dat ook in België zou gebeuren.
Om de leveringskosten naar beneden te brengen en zo beter tegen de concurrentie te kunnen opboksen, overweegt Kruidvat om in de toekomst aan huis te leveren via fietskoeriers, zegt Roland van den Berg, e-commerceverantwoordelijke bij het bedrijf. Vandaag werkt het bedrijf samen met PostNL vanuit een verwerkingscentrumm van moederbedrijf A.S. Watson. In België heeft Kruidvat vandaag 287 verkooppunten, in Nederland bijna 1.000. Daardoor is het nooit verder dan 15 minuten verwijderd van de consument, aldus Roland van den Berg. Gondola contacteerde Kruidvat, dat niet op verdere vragen wou ingaan. “De zaken zijn op dit moment te prematuur”, klinkt het. De winkelketen bestudeert ook de mogelijkheid om een ‘marketplace’ te lanceren, om zo zijn online aanbod te verruimen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?