- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
"Ik heb nog steeds mijn veiligheidsschoenen in mijn auto staan, dus indien nodig kan ik nu aan de kassa gaan zitten!" Dat mag op het eerste zicht een weinig opmerkelijke uitspraak zijn voor iemand die werkt voor Lidl, ware het niet dat hier Leen Wouters aan het woord is, Human Resource-verantwoordelijke van Lidl. Maar haar uitspraak vat goed samen hoe Lidl investeert in personeelsbeleid én gelooft dat dat personeel hét verschil kan maken voor een klantgerichte aanpak. Iedereen die aan de slag gaat bij Lidl moet een heel traject doorlopen dat, ongeacht de functie waarin hij of zij later terecht zal komen, steevast begint waar het ten slotte allemaal om draait: op de winkelvloer. En ook hier huldigt Lidl slechts één principe: hou het eenvoudig, want enkel zo kan de organisatie efficiënter functioneren. Maar hoe kunnen we u beter informeren over het personeelsbeleid van deze Smart Discounter dan door de dynamische en gepassioneerde medewerkers zelf aan het woord te laten.
Jasmine Bostuyn, Management Trainee (photo)
"En dat is heel belangrijk. Wat mij vooral opvalt aan Lidl is dat iedereen heel down-to-earth en heel open is. Die positieve ingesteldheid trek je door, neem je mee naar de winkel waarin je werkt en dat straal je ook af op jouw team".
Johan Vandersluys, Filiaalleider, Lidl Melle
" Om ons daarbij te helpen, ontvangen we elke dag onze ‘avondmail’ met allerhande tips & tricks om bepaalde producten die het goed doen extra in de kijker te zetten".
Tim Stalmans, Verkoopmanager, Lidl Kontich, Reet, Duffel en Willebroek
"Ik probeer ze elk evenveel aandacht te geven, maar soms vraagt er eentje om een extra inspanning".
(...)
U vindt alle testimonials van de verschillende medewerkers van Lidl terug op pagina’s 15 t.e.m. 17 van Gondola Magazine november-december, evenals ons volledige dossier over onze retailer van het jaar inclusief het interview met Jesper Højer, Algemeen Directeur van Lidl België, een reportage over de conceptstore van Lidl te Merelbeke, getuigenissen van verschillende medewerkers van Lidl en een woordje uitleg over de CSR-strategie van Lidl, dat alles op de pagina’s 11 t.e.m. 17. Nog geen abonnement? Abonneer u hier!
Lees ook volgende artikels op onze site:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?