- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Amerikaanse levensmiddelengigant Mondelez gaat verschillende van zijn beroemde kauwgommerken, waaronder Hollywood, Stimorol en Trident, verkopen aan het Italiaans-Nederlandse snoepgoedconcern Perfetti Van Melle.
Mondelēz International maakte maandag bekend dat het definitieve overeenkomsten heeft gesloten om zijn "gom"-activiteiten op de ontwikkelde markten van de VS, Canada en Europa te verkopen aan Perfetti Van Melle Group. De transactie is in totaal 1,35 miljard dollar waard en omvat twee productiefaciliteiten, in de VS en Polen, alsmede de merken Trident, Dentyne, Stimorol, Hollywood, V6, Chiclets, Bubbaloo, Bubblicious, Cachou Lajaunie, Negro en La Vosgienne. Deze worden toegevoegd aan het portfolio van de Italiaans-Nederlandse banketbakker, naast onder meer Mentos, Chupa Chups, Frisk en Fruit-Tella. De deal zal naar verwachting in het vierde kwartaal van 2023 worden afgerond.
Mondelez zal zijn kauwgomactiviteiten buiten de VS, Canada en Europa voortzetten, ook in China, waar het merk Stride het speerpunt is. De overeenkomst met Perfetti Van Melle maakt ook deel uit van het plan Vision 2030 van Mondelez, dat ernaar streeft 90% van de omzet te genereren in chocolade en koekjes, categorieën die volgens de Amerikaanse reus aanzienlijke groeimogelijkheden bieden, tegenover 59% in 2012 en 80% nu.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?