- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De omzet van Nestlé is in het eerste halfjaar met 9,2% gestegen, tot 46,76 miljard euro. Die goede resultaten waren vooral te danken aan prijsverhogingen voor producten zoals KitKat, Nespresso en Nesquik.
Nadat we een paar dagen geleden de goede resultaten van Unilever bekendmaakten, die ook al te danken waren aan prijsverhogingen, is het nu de beurt aan Nestlé om verslag uit te brengen: de onderneming heeft in de eerste helft van het jaar een omzetstijging geboekt van 9,2%. De organische groei, exclusief overnames, bedroeg 8,1% en het grootste deel van deze stijging (6,5%) was te danken aan prijsverhogingen voor producten als KitKat, Nespresso en Nesquik. Ook het verkoopvolume nam toe met 1,6%, waaruit blijkt dat de consument nog steeds op de afspraak is. De goede resultaten hebben de voedingsgigant ertoe aangezet zijn verwachtingen te herzien. Nestlé schuift nu een jaarlijkse omzetgroei van 7-8% naar voren, tegenover de eerder aangekondigde 5%. Nestlé sloot het jaar derhalve af met EUR 5,33 miljard, een daling van de winst met 11,7% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?