- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De resultaat van de eerste zes maanden van dit jaar van voedingsgroep Ter Beke lagen niet in de lijn van hun verwachtingen. De nettowinst bedroeg 4,5 miljoen euro, dat betekent een daling met 21,3 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De terugval is naar eigen zeggen in belangrijke mate te wijten aan de prijsstijgingen van grondstoffen en energie, die slechts gedeeltelijk kunnen worden doorgerekend aan de klanten. De omzet steeg met 0,6 procent tot 198,5 miljoen euro. De groei was exclusief te danken aan de divisie bereide maaltijden, waarbij vooral de lasagne een grote populariteit genoot. Bij de divisie vleeswaren werd een terugval met 2,2 procent opgetekend, vooral te wijten aan een daling in de verkoop van duurdere producten. Het bedrijf wijst erop dat de consument zich voorzichtiger opstelt. Over het hele jaar wordt een winstdaling met ongeveer 10 procent verwacht.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?