- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Boukje Taphoorn wordt vanaf 1 maart marketingdirecteur bij Bol.com. Daarmee is de directie van Bol.com terug compleet, nadat Margaret Versteden directeur winkels (COO) werd bij de internetwinkel.
Als marketingdirecteur wordt Boukje Taphoorn (42) eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie en brand management, business development, customer & partner service en bol.com retail media groep, de afdeling die de advertenties via bol.com coördineert. Ze neemt de directiefunctie over van Margaret Versteden die onlangs van directierol is gewisseld en nu directeur Winkels (CCO) bij bol.com is.Taphoorn werkte meer dan vijf jaar gewerkt voor Google, waar zij eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumer electronics en food retail. Met haar teams heeft ze organisaties geadviseerd over de transitie van marketing binnen het digitale tijdperk. Boukje is in 1998 haar loopbaan gestart bij Unilever. Eerst als marketeer in Nederland om vervolgens in Londen het Europese brand managementteam van de Unilever Home Care merken te leiden.Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com is opgetogen over de komst van de nieuwe marketingdirecteur: “Met haar ervaring op managementniveau in de ontwikkeling van nieuwe markten en technologieën, gecombineerd met een expertise in marketing, brand management en online marketing, zijn wij ervan overtuigd dat Boukje een grote bijdrage kan leveren aan de verdere groei van bol.com, waaronder in digitale marketing.” Boukje Taphoorn: “Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van bol.com. De passie en gedrevenheid van bol.com’mers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring.”
Versteden maakte onlangs de overstap naar de functie directeur Winkels (CCO). Margaret neemt hiermee de verantwoordelijkheden over van Patrick Wauters, voormalig directielid bij bol.com. Patrick besloot eerder dit jaar om bol.com te verlaten voor een nieuwe baan. De functie directeur Winkels (CCO) is verder uitgebreid waarmee Margaret in deze rol eindverantwoordelijk is voor commercie, winkelinnovatie en –operatie, data science & analytics, België en de ontwikkeling van bol.com als verkoopplatform voor andere bedrijven.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?