iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
De Wasbar-keten, bekend om zijn cateringservice in combinatie met zijn wasservice, maakt zijn debuut in Nederland. Wasbar heeft in totaal al 12 vestigingen in België.
Wasbar staat bekend om haar restaurant-wasserette concept. De keten breidt nu uit naar Nederland. “Meer dan tien jaar na de oprichting steekt Wasbar de grens over naar Nederland. We zijn er klaar voor,” vertelde Johan Luypaert, productmanager bij Wasbar, aan de krant De Tijd. Wasbar behoudt nagenoeg hetzelfde concept, maar met een lichte aanpassing van het menu voor de Nederlandse markt. Johan Luypaert legt uit dat de bagelburger met wafelfrietjes, de ster van het Wasbar-menu, nog steeds erg populair is bij klanten. “De wasmachines staan er nog steeds en werken de hele dag, maar een minderheid van onze klanten maakt er gebruik van”, legt hij uit. Het Wasbar-concept ontstond in 2012 als geesteskind van twee Belgische ondernemers: Dries Henau en Yury Vandenbogaerde. Sindsdien heeft Wasbar moeilijkheden gekend, waaronder de covid-periode, die het uitbreidingsproces vertraagde, maar ook de sluiting van enkele vestigingen die verlies maakten. Tegenwoordig is Wasbar onderdeel van Top Brands, dat onder andere Pizza Hut, Paul's Bakery en Ellis Gourmet Burger exploiteert. De keten doet ook een beroep op zijn sociale netwerken voor ondernemers die geïnteresseerd zijn om als franchisenemer te werken om de keten in de toekomst te helpen uitbreiden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?