Sligro
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Sligro
Sligro heeft het moeilijk in België. De Nederlandse groothandel voelt de gevolgen van het economische klimaat en constateert dat Belgen minder uitgeven in restaurants en uitgaansgelegenheden.
Sligro Food Group constateert in haar persbericht dat de consumentenmoraal in België en Nederland verslechtert en dat de bestedingen teruglopen als gevolg van het economische klimaat en onzekere financiële situaties. Ondanks een positieve omzet in het derde kwartaal, dankzij de hoge inflatie, merkt Sligro dat haar volumes in de markt teruglopen. De reden hiervoor is het groeiende aantal faillissementen en stakingen in de horeca. “In lijn met de markt, nam onze omzet toe (van 66 miljoen naar 103 miljoen euro), al groeiden wij ook minder hard in het derde kwartaal. De impact van inflatie op de omzet is circa 8% in combinatie met een bescheiden volumegroei”, maakt het bedrijf bekend. Volgens De Tijd kelderde familiebedrijf Slippens, dat Sligro beheert, 8,5% op de Amsterdamse beurs na de aankondiging dat Sligro een "beperkte winst" zou boeken. Afgelopen augustus kondigde Sligro aan dat het Belgische managementteam verdwijnt en dat België en Nederland voortaan worden aangestuurd door dezelfde directie.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?