- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het is eens iets anders. Maar eigenlijk heel logisch. De beste manier om een stage zo goed mogelijk af te stemmen op de leerlingen en te zorgen dat ze naadloos overloopt in de vraag van de arbeidsmarkt, is toch wel door eerst de leerkracht zelf op stage te sturen. Een eenvoudig idee dat efficiënt wordt omgezet in de praktijk: dat moet wel bij Colruyt zijn.
Er staan veel vacatures open, zeker binnen de verkoop, en dat terwijl één vierde van de leerlingen die afstuderen in Verkoop, niet onmiddellijk werk vinden. Om de opleiding voortaan beter af te stemmen op de realiteit van de job zijn er nieuwe leerplannen ontwikkeld in samenwerking met de sector en specifiek met Colruyt Group. De bedoeling is nu dat leerkrachten eerst zelf rekken vullen en aan de kassa zitten zodat ze hun leerlingen beter kunnen begeleiden tijdens hun stage. En dat is vanzelfsprekend ook goed nieuws voor Colruyt, aldus Koen Demaesschalck, directeur Mens en Organisatie bij Colruyt Group: "...voor ons levert het beter geschoolde werknemers op en dit project past perfect in onze langetermijnvisie om mensen te laten groeien in hun job."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?