Lotus Bakeries
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Lotus Bakeries
Koekjesfabrikant Lotus Bakeries realiseerde in de eerste zes maanden van 2023 een omzet van 501 miljoen euro, een stijging van meer dan 20% op jaarbasis. Dat blijkt uit de halfjaarresultaten die het bedrijf vrijdag publiceerde.
In de eerste helft van 2023 realiseerde Lotus Bakeries een omzet die 84 miljoen euro (+20,2%) hoger lag dan in dezelfde periode een jaar eerder en die afklokte op 501,1 miljoen euro. De drie pijlers van het bedrijf (Biscoff, Natural food en 'Local Heroes') lieten een groei zien van respectievelijk 20%, 25% en 15%. Daarnaast steeg ook de nettowinst met 15,9% tot 59,2 miljoen euro. In haar halfjaarverslag schrijft Lotus Bakeries deze goede resultaten vooral toe aan "solide uitvoering van de prijs in combinatie met een sterke volumestijging". De producent wist in deze periode immers 8% meer Biscoff en andere koekjes of ontbijtrepen te verkopen dan in het eerste semester van 2022. Voor de rest van het jaar gaat Lotus Bakeries ervan uit dat het globale prijseffect zijn piek bereikt heeft. Over de omzet- of winstverwachtingen voor heel 2023 werd niet gecommuniceerd.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?