- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tesco staat op het punt de Japanse markt te verlaten. De onderneming heeft toegegeven dat het onmogelijk was voldoende te evolueren in Japan. Acht jaar na de opening van de Tescowinkel in Japan zullen alle 129 winkels verkocht moeten worden. In Japan realiseerde de derde grootste distributieketen op aarde een omzet die lager lag dan 500 miljoen pond. Op internationaal vlak is dat Tesco's slechtste cijfer. Momenteel zet Tesco volop in op groeilanden zoals China en Zuid-Korea. De verovering van de Aziatische markt blijft dus op de agenda staan. Vorig jaar slaagde Tesco erin hun zakencijfer met 20% te verhogen tot een indrukwekkende 10 biljoen pond.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?