- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#2 Net als de laatste zes jaar onthult Gondola ook nu weer zijn exclusieve poster over de jaarlijkse evolutie van de FMCG. Retailexpert Silvie Vanhout, die de cijfers van Nielsen (van juni 2018 tot juni 2019) analyseerde en samenvatte in de poster, ontdekte 5 trends.
Elke maandag onthullen we een nieuwe trend. Deze week is het de beurt aan de verse soep, een nieuwe vaste waarde (+ 12,7%).
De categorie soepen en verse soepen (die u niet terugvindt op de poster) is een van de meest dynamische van de hele FMCG-sector. Vijf jaar geleden bestond ze nauwelijks, vandaag is ze goed voor 26 miljoen euro. Zowel de A-merken (+9%) als de private labels (+16%) profiteren hiervan. Onder meer Carrefour en Delhaize verruimen hun aanbod. Het enthousiasme voor verse soepen staat haaks op dat van soep in blik, een categorie die er sinds 6 jaar zienderogen op achteruit gaat (-12,9%).
Benieuwd naar de eerste FMCG-trend die Silvie Vanhout wist te ontdekken?
Bent u benieuwd naar alle gegevens van de FMCG Now-poster? Download hem dan nu gratis!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?