iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Het is tijd voor verandering bij Unilever. Het bedrijf gaat zijn gehele ijsassortiment verkopen, inclusief de merken Magnum en Ben & Jerry's. Unilever heeft aangekondigd dat dit een impact zal hebben op 7.500 banen wereldwijd.
Unilever kondigde vandaag een reeks beslissingen aan om haar actieplan voor groei te versnellen. De multinational heeft besloten zijn gehele ijsbedrijf af te stoten en zich te richten op zijn vier andere bedrijfscategorieën: gezondheid & schoonheid, persoonlijke verzorging, huishoudelijke verzorging en voeding. Daarnaast lanceert Unilever een nieuw productiviteitsprogramma waarmee volgens de multinational in totaal zo'n 800 miljoen euro kan worden bespaard. Deze veranderingen bedreigen wereldwijd ongeveer 7.500 banen. "De afsplitsing van Ice Cream en de implementatie van het productiviteitsprogramma zullen bijdragen aan een eenvoudiger, doelgerichter en beter presterend Unilever", lichtte Unilever-voorzitter Ian Meakins toe. Op dit moment is Unilever nog steeds eigenaar van enkele van 's werelds bestverkopende ijsmerken, waaronder Magnum, Ben & Jerry's en, in Frankrijk, Viennetta en Fermette. De volledige afstoting van deze categorie staat gepland voor eind 2025. Er is nog geen informatie vrijgegeven over de toekomst van de merken in deze portefeuille.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?