- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#5 Vlam onderzocht, met behulp van data van GfK, tussen juli 2018 en juni 2019 de consumptiegewoontes van de Belgen rond verse voeding. In de komende weken geven wij een overzicht van de belangrijkste feiten per categorie. Deze week is het de beurt aan de vleeswaren, waar de buurtsupermarkten terrein verliezen ten voordele van de hard discount.
Het thuisverbruik van vleeswaren blijft ook in het begin van 2019 licht dalen. In de periode juli 2018 tot juni 2019 kwamen we uit op 10,2 kg per capita, wat een daling met 2% is. Binnen vleeswaren is er een stijgend belang van kip- en kalkoenbereidingen. Bij de distributiekanalen verliezen de buurtsupermarkten, na een groei de voorbije jaren, volumeaandeel ten voordele van hard discount, die zich herstelt na een minder 2018.
Bent u benieuwd naar de consumptiegewoontes van de Belgen? Lees dan snel het vorige deel van onze reeks!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?