Schoenen Torfs en bol.com gaan samenwerken voor de uitbreiding van het gamma lederwaren en handtassen van de webwinkel. De Belgische ondernemer gaat meer dan 800 handtassen verkopen via bol.com. 

Torfs opende drie jaar geleden al een eigen webshop, maar gaat nu ook via bol.com producten verkopen. De Nederlandse webshop stelt sinds september 2014 zijn winkel immers open voor externe verkopers in België – met of zonder webshop. Dit biedt grote en kleine ondernemers de mogelijkheid om een (extra) online verkoopkanaal te genereren en meer dan 5 miljoen consumenten te bereiken, waaronder ook miljoenen Nederlanders.

Al meer dan 400 externe verkopers

Jan Huysmans, directeur België bij bol.com: “Al meer dan 400 Belgische ondernemers hebben een verkoopaccount aangemaakt bij bol.com. Het gaat om grote partners zoals Schoenen Torfs, maar eveneens kleinere ondernemers die hun omzet kunnen vergroten door hun artikelen ook via bol.com te verkopen”.

Alliantie voor de toekomst

Met deze samenwerking versterkt Torfs zijn online positie weer een beetje. “De samenwerking tussen bol.com en Schoenen Torfs is alweer een nieuwe stap in de toekomst. Niemand weet écht hoe deze toekomst voor klassieke retailers als Schoenen Torfs zal evolueren. Wij zijn er in ieder geval van overtuigd dat we alert moeten blijven en moeten durven inzetten op nieuwe allianties en andere vormen van samenwerking met diverse partijen. Enkel op die manier zal klassieke retail zich kunnen aanpassen aan de veranderende noden en consumptiepatronen van de winkelende consument”, zegt Barbara Torfs, Marketing & Communicatie Manager bij Schoenen Torfs

Jan Huysmans is één van de hoofdsprekers op Shopper’s Day 2015, waar hij op 26 maart de samenwerking tussen bol.com en externe verkopers zal toelichten.

Schrijf u hier in!