- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Italiaanse Gruppo Campari mag zich eigenaar noemen van Grand Marnier. Campari telde een vriendelijk bedrag van 684 miljoen euro neer voor zijn Franse concurrent. Door de overname hoopt het Italiaanse likeur-bedrijf van de Verenigde Staten zijn belangrijkste markt te maken, waar de Franse Grand Marnier Group een verrassende jaaromzet van 77 miljoen euro haalde.
In de VS wordt Grand Marnier erg gesmaakt door jonge twintigers, wat voor Europa echter een ander paar mouwen is. Zelfs met het Bubble Bar-initiatief, een rondreizende loungetent die jonge festivalgangers moest aansporen cocktails te drinken op basis van Grand Marnier, kon het Franse likeur-bedrijf zijn imago niet opkrikken. Zo stagneerden de Europese omzetcijfers van het Franse likeur-bedrijf al enkele jaren en haalt het nog slechts 28% van zijn omzet uit de Europese markt. Of het Campari wel zal lukken Grand Marnier terug op de kaart te zetten in Europa, is nog een vraagteken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?