- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse supermarktketen Jumbo neemt La Place, de restaurantketen van het failliete V&D over. Dat heeft Jumbo zelf bekend gemaakt.
“Jumbo is verheugd te kunnen bevestigen dat het met de curatoren van La Place BV tot overeenstemming is gekomen over de acquisitie van La Place”, klinkt het. De overnemer zal alle activa, de serviceorganisatie en de stand-alone vestigingen van La Place overnemen en deze onder het La Place merk gaan exploiteren. Naar verwachting zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname wel worden gesloten. Over een mogelijke doorstart van de exploitatie van de La Place vestigingen in de V&D warenhuizen wordt nog onderhandeld.
Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, is La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo concern: “La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering en respect voor de La Place formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten én voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren.”
Het Jumbo concern heeft de ambitie om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Van Eerd ziet veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo: “De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals ‘eat it or take it’ concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen”, aldus Van Eerd.
Jumbo zette eerder al stappen richting channel blurring met het Jumbo Food Markt-concept.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?