- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Als het om online betalingen gaat, heeft elk land zijn eigen voorkeuren en gewoonten. Deze zijn in de loop der tijd voortgekomen uit lokale omstandigheden en vinden vaak hun oorsprong in offline winkelen. Maar hoe kan je je bedrijfsactiviteiten succesvol internationaal uitbreiden zonder in de valkuilen te trappen? Ray Bak, Director of Sales voor het VK, Nederland en België bij Ingenico biedt het antwoord.
Mensen zijn gewoontedieren, ook op het vlak van hun online betalingen. Zo voltooit 42% van de Britse consumenten hun aankoop niet als ze op de afrekenpagina hun voorkeursbetaalwijze niet zien. Dat geldt ook voor 37% van de Duitsers en 36% van de Fransen. Zo blijkt uit onze “INTERNATIONAAL GROEIEN - ONLINE CROSS-BORDER BETALINGEN IN EUROPA” eGuide, die statistieken over lokale koopgewoonten bundelt.
Daarnaast heeft maar liefst 46% van de Belgische consumenten al aankopen over de grens gedaan, en blijkt iDEAL in Nederland met voorsprong de populairste betaalmethode te zijn: 65% van de consumenten kiest voor deze manier van betalen. Maar wist je bijvoorbeeld ook dat 63% van de producten en diensten in het Verenigd Koninkrijk worden betaald met creditcard?
Deze en nog meer statistiek staan gebundeld in onze eGuide die je meer inzicht biedt in onbekende markten en in de koopgewoonten van de consumenten op wie je je wilt richten. Op die manier kun je je betaalwijzen beter afstemmen op je eigen publiek en zo beter inspelen op hun noden.
Om het je nog gemakkelijker te maken om jouw betaalwijzen af te stemmen op jouw publiek, kan je een beroep doen op Ingenico’s full-service aanbod. Wij bieden één oplossing om aan al jouw behoeften te voldoen en één contactpersoon om je te helpen bij de groei van jouw bedrijf. Met minimale stress en kosten kun je meerdere betaalwijzen accepteren, met slechts één contract je administratie verminderen en dankzij een snelle afwikkeling je financieel beheer optimaliseren. Bovendien krijg je één rapportagebestand voor eenvoudige afstemming op jouw boekhouding. Gedaan dus met de traditionele providermodellen waarbij je met elke partij een contract moet sluiten en rechtstreeks meerdere betaalmethoden moet integreren.
De oplossingen van Ingenico bieden de 14 belangrijkste betaalmethoden, zodat jouw klanten betalen zoals zij dat willen: via internationale betaalkaarten, binnenlandse betaalkaarten, realtime bankieren en betaalwallets.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?