Pieter Pot
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Pieter Pot
In een week tijd is Pieter Pot erin geslaagd om 70.000 euro op te halen bij zijn klanten tijdens zijn tweede financieringsronde in slechts een paar maanden tijd. Daardoor zijn een aantal producten al terug in het assortiment van de verpakkingsvrije online supermarkt te vinden.
Vorige week vroeg Pieter Pot zijn klanten voor de tweede keer om te investeren in het bedrijf via een nieuwe vorm van crowdfunding, waarbij credits (met rente) gekocht konden worden voor toekomstige aankopen. Nu blijkt dat al zo'n 70.000 euro opgehaald werd door de keten, die hoopt op een totaalbedrag tussen de 1 en 2 miljoen euro, meldt het Nederlandse mediakanaal Distrifood op basis van een e-mail aan klanten. In de zomer wist Pieter Pot op dezelfde manier al 500.000 euro op te halen. Het geld is bedoeld om de verpakkingsvrije online supermarkt in staat te stellen zijn leveranciers vooraf te betalen en zo zijn assortiment, dat een aantal producten miste, aan te vullen. Koffie en olijfolie zijn al terug in de virtuele schappen van de online winkel, terwijl pasta en rijst volgende maand zouden moeten volgen. In een tweede fase wil Pieter Pot zijn assortiment uitbreiden met verse groenten en fruit en zelfs diepvriesproducten. Begin dit jaar stond de keten op de rand van het faillissement voordat nieuwe aandeelhouders hun intrede deden.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?