Royal Bliss
- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Royal Bliss
Coca-Cola lanceert in maart Royal Bliss, een nieuw merk van verfijnde drankjes dat je puur of gemixt kan drinken, gericht op een jongvolwassen en volwassen publiek.
Coca-Cola blijft innoveren met de lancering van Royal Bliss, een merk van gesofisticeerde limonades en tonics dat in supermarkten verkrijgbaar is in niet minder dan vijf verschillende smaken: Pink Aromatic Berry, Agrumes & Ylang Ylang, Lime & Mint, Tonic Water en Zero Signature Tonic Water. Deze gesofisticeerde limonades en tonics zijn te koop in blikken van 25 cl. De verpakking oogt luxueus dankzij het gebruik van een aquarelpalet waarop het sierlijke ‘RB’-logo prijkt, dat de blikjes en flesjes een moderne uitstraling geeft. Ze bevatten 100% natuurlijke aroma’s en combineren klassieke smaken met een unieke botanische toets, fruitige accenten, kruiden, bloemextracten en speciaal voor de drankjes geselecteerde specerijen. Het unieke van het Royal Bliss-assortiment wordt ook bepaald door de doelgroep, namelijk volwassenen vanaf 25 jaar. “Als ideaal consumptiemoment mikken we op het aperitief”, zegt Charlotte de Surgères, commercial innovation & acceleration sr manager van Coca-Cola Europacific Partners Belux. “Ons marktonderzoek bracht een gat in de markt aan het licht voor een merk dat tegemoetkomt aan de unieke behoeften van dit beoogde publiek. De laatste jaren zijn steeds meer volwassenen op zoek naar alcoholvrije alternatieven. Nu het aantal sociale gelegenheden met een hoge intensiteit afneemt en de vraag naar niet-alcoholische dranken daarentegen toeneemt, biedt het Royal Bliss-aanbod een gesofisticeerde drinkervaring die aansluit bij de huidige trends in de sector. Alle aangeboden dranken bevatten een laag tot gemiddeld aantal calorieën en bestaan zowel met als zonder suiker. Met de slogan ‘you owe it to yourself’ wil Royal Bliss consumenten aanmoedigen om meer tijd aan zichzelf te besteden en zonder schuldgevoel vrijetijdsmomenten op te eisen, of het nu na een drukke werkdag is of in het weekend, met vrienden of alleen, om zorgeloos te genieten.”
Na een geleidelijke introductie in de horeca, doet Royal Bliss in maart dus ook zijn intrede in de retailwereld. Om de verkoop te stimuleren heeft het merk een nationale 360°-marketingcampagne gelanceerd met als bedoeling de positionering van het merk te communiceren, zijn reputatie te versterken en de betrokkenheid van de consumenten aan te moedigen. De strategie omvat mediacommunicatie zoals affichecampagnes, tv-spots en social advertising, maar ook niet-mediatactieken zoals point-of-sale-materiaal en nationale consumentenpromoties. “Onze nieuwe campagne is gebaseerd op het idee dat het moderne leven vaak gedomineerd wordt door routine en veeleisendheid”, vervolgt Charlotte de Surgères. “Door het hoge tempo waar we in de wereld van vandaag mee te maken krijgen, is het gemakkelijk om zichzelf te verliezen in de dagelijkse sleur, waardoor er weinig tijd overblijft voor wat voor onszelf echt belangrijk is. Onze campagne wil mensen eraan herinneren hoe belangrijk het is om af en toe ook eens een stap terug te zetten, prioriteiten te stellen en tijd voor zichzelf vrij te maken. Royal Bliss wordt gelanceerd met een communicatie- en merkdesignstrategie die specifiek is afgestemd op jongvolwassenen en volwassenen.” Het merk Royal Bliss is reeds aanwezig in Spanje en Nederland en zal naar verwachting nog uitbreiden naar andere Europese landen. Het Royal Bliss-assortiment is ontwikkeld in het Belgische R&D-centrum van Coca-Cola in Anderlecht, dat het op een na grootste is van het bedrijf in de wereld. Het nieuwe assortiment gesofisticeerde limonades en tonics is reeds getest en goedgekeurd door een panel van Belgische en Luxemburgse consumenten en zou in de komende maanden nog meer mensen moeten veroveren.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?