De webshop van Carrefour ondervindt momenteel technische problemen waardoor het in sommige regio’s niet meer mogelijk is om bestellingen te plaatsen. De invoer van een nieuwe software ligt aan de basis van het probleem.

Carrefour
©

Carrefour

Sinds vrijdag is het in sommige regio’s niet meer mogelijk om bestellingen te doen via de webshop van Carrefour. Wie toch een poging onderneemt, krijgt meteen een melding dat “de aanpassingen aan de interne systemen meer tijd vragen.” Dat de webshop van Carrefour technische problemen vertoont heeft te maken met de implementatie van een nieuwe software. Tot voor kort werkte de retailer samen met softwarespecialist Food-X Technologies, maar die is recent failliet gegaan. Daarom kiest Carrefour nu voor een nieuwe software, maar de implementatie ervan loopt niet zoals verwacht. "Voorlopig hebben we de capaciteit van de webshop teruggeschroefd in afwachting van de go live van de nieuwe software, voorzien begin 2023", verduidelijk woordvoerster Aurélie Gerth. "De meeste klanten kunnen nog steeds beroep doen op onze e-commerce oplossingen zoals gewoonlijk. Enkel de home delivery via de website buiten de regio Antwerpen-Gent-Brussel is teruggeschroefd en ook de afhaling in de winkels via de website is met 20% teruggeschroefd." Welke impact dit zal hebben op de online verkoop dit najaar is nog niet duidelijk. Wel benadrukt Carrefour dat leveringen via ShipTo, Deliveroo, Uber Eats en Takeaway nog steeds mogelijk zijn.