- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
#3 Net als de laatste zes jaar onthult Gondola ook nu weer zijn exclusieve poster over de jaarlijkse evolutie van de FMCG. Retailexpert Silvie Vanhout, die de cijfers van Nielsen (van juni 2018 tot juni 2019) analyseerde en samenvatte in de poster, ontdekte 5 trends.
Elke maandag onthullen we een nieuwe trend. Deze week is het de beurt aan de categorie fruitsap, die geweldig presteert (+11,1%).
De fruitsappen kennen een mooie stijging dit jaar, bij de A-merken (+1,7%) maar vooral bij de private labels (+ 24,2%). Een van de redenen is uiteraard de verhoogde belangstelling van de consument voor healthfood, maar ook de ontwikkeling van het netwerk van buurtwinkels heeft daarin een grote rol gespeeld : de fruitsappen krijgen hier een mooie plek in het on-the-go-assortiment. A-merken als Tropicana en Innocent (Coca-Cola Company) waren hier al langer op de markt, maar krijgen nu geduchte concurrentie van nieuwe spelers onder de vorm van private labels die allemaal met eigen oplossingen voor de dag komen.
Bent u benieuwd naar alle gegevens van de FMCG Now-poster? Download hem dan nu gratis!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?