Volgens de Amerikaanse maaltijdbezorger Uber Eats zal de nieuwe ‘Courier Pick and Pack’-service, waarbij bezorgers bestellingen in realtime in de supermarkt klaarmaken en inpakken, "de manier waarop mensen boodschappen doen veranderen".

Tijdens een event in Londen eerder deze week onthulde Uber Eats een reeks nieuwe functies voor klanten die hun boodschappen thuis willen laten bezorgen, waaronder de ‘Courier Pick and Pack’-service. Dit brengt gebruikers in direct contact met de koerier van Uber Eats wanneer deze naar de supermarkt gaat en een bestelling voorbereidt, voordat de bestelling wordt afgeleverd. Klanten kunnen bijvoorbeeld in realtime met de koerier praten terwijl ze in de winkel zijn en bijvoorbeeld een ander product kiezen als het product dat ze willen niet op voorraad is, of tot op het laatste moment van gedachten veranderen. "Het is heel duidelijk dat trends op het vlak van boodschappen doen fundamenteel zijn veranderd", zegt Susan Anderson, global head of grocery and retail bij Uber, zo schrijft RetailWeek. "Onze drukke levensstijl zorgt ervoor dat we minder vaak fysiek naar de supermarkt gaan voor grote boodschappen en liever vertrouwen op apps zoals Uber Eats om verse boodschappen te bestellen wanneer we maar willen (...) We zijn een wereldwijde leider op dit vlak geworden en daarom lanceren we nieuwe producten zoals ‘Courier Pick and Pack’, waarvan we geloven dat het de manier waarop mensen winkelen zal veranderen." De dienst is al gelanceerd in de VS en is nu ook beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk, andere landen volgen binnenkort. De bezorging van boodschappen is momenteel goed voor 14% van de omzet van Uber Eats.