iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
“Dit is een heel delicaat toernooi. Dat merk je aan de beperktere commerciële acties”, zegt Davy Van Raemdonck, director consumer panel bij GfK Belgium. Hij stelt vast hoe zowel sponsors als consumenten op dit moment minder warm lopen voor het nakende WK voetbal in Qatar. Hoe gaan de FMCG-sponsoren van de Rode Duivels hier de komende periode nog mee om? En biedt een WK in het najaar – zonder bomvolle zonovergoten pleinen met groot scherm – ook opportuniteiten?
Gastland Qatar neemt een loopje met de mensenrechten. Dat bleek onder meer uit de mensonterende behandeling van de honderdduizenden arbeiders die meebouwden aan de WK-stadions. De Belgische voetbalbond KBVB kaart mee de zorgwekkende situatie in het Arabische emiraat aan en ook de hoofdsponsors van de Rode Duivels geven een duidelijk signaal. Van de veertien hoofdsponsors zullen er maar liefst dertien niet afzakken naar het toernooi zelf, waar dat op andere grote toernooien wel het geval is. Enkel Adidas zal omwille van de logistiek wel in Qatar aanwezig zijn.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?