Zalando
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Zalando
Zalando lanceert een nieuwe tool die klanten moet helpen om de juiste kledingmaat te vinden. Dankzij de app, die beschikbaar is in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, zouden retourzendingen op termijn kunnen verminderen.
Zalando lanceert een nieuwe tool waarmee klanten maatadvies krijgen op basis van hun individuele afmetingen. Aan de hand van twee foto’s die de klant zelf neemt in nauwsluitende kleding kan het mode- en lifestyleplatform de afmetingen van klanten inschatten en de juiste pasvorm vinden. Dit is een primeur in de industrie, tenminste voor een groot platform van Zalando’s omvang. Het moet helpen om het aantal retourzendingen die gelinkt zijn aan problemen met de juiste kledingmaat in te perken en op lange termijn de hoeveelheid textielverspilling te verminderen door merken te informeren over de maten van hun klanten.
De functie is beschikbaar voor klanten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, die het kunnen gebruiken voor bovenkledingstukken voor vrouwen, zoals kleedjes. In de toekomst zal het bedrijf de functie uitbreiden naar meer categorieën en markten. Het platform benadrukt trouwens dat het de privacy van haar klanten respecteert: geen enkele foto verlaat immers de telefoon van de shopper en klanten hebben volledige controle over hun voorkeuren voor het delen van gegevens.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?